Historien om Lier Tennisklubb

Lier TK ble startet i 1976 av en gruppe tennisentusiaster. De store utfoldelsesmuligheter på en tennisbane hadde vel bare noen få av dem hatt, – de så på tennis som et ypperlig mosjonstilbud. Men framfor alt: En slik klubb med eget baneanlegg burde ha mulighet til å bli et senter for aktiv idrettsutfoldelse innenfor en ny idrettsgren for bygdas ungdom.

Det første baneanlegget bestod av to grusbaner, og klubbhuset var en garasje – dette sto ferdig i 1982. De to banene ble utvidet med først en bane i 1986 og enda to baner i 1995, men garasjen står på samme måten enda – om ikke litt mer sliten. Mange klubbhusplaner, fra store flotte til enklere, har vært på trappene, men behovet har kanskje aldri vært stor nok…

På tampen av 1998 fikk vi igjen strøm i garasjen og drikkevann ble kom også på plass. Mange av medlemmene fra tidlig på 80-tallet er fortsatt aktive, men en juniorgruppe er også for tiden stadig økende.

I 2003 ble det endelig litt fart i klubbhusprosjektet. To moduler ble innkjøpt og satt sammen. Grunnarbeidet kostet mer enn modulene og på våren 2004 ble vann og kloakk koblet til. På sommeren kom det strøm og tak er bli gitt av Bøhmer slik at det hele får et penere preg.

I klubbhuset er det en garderobedel med dusj og toalett. Den andre delen har eget rom, kjøkkenavdeling samt dusj og toalett. 2005 ble det satt opp nytt gjerde rundt klubbhuset og vi fikk da en hovedinngang. Nøkkelkortet fungerer både til inngangen og til garderobedøren fra baksiden av klubbhuset. Dette er gjort for å få sluset alle inn på samme sted og forhåpentligvis skape et trivelig miljø hvor man kan sitte å ta seg en kaffe og sitte å ljuge litt 😉 . Pr. sommeren 2006 gjenstår kun takplater (taket ER tett) og litt fagmessig avslutningsarbeid av en snekker.

Tidligere ledere:
Hermod Hassel (1979-1980)
Karl Moe (1980-1983)
Tore O. Flaten (1983-1985)
Roar Løkkebøe (1985-1997)
Gunnar Kristensen jr. (1997-2001)
Jens Otto Martinsen (2001-2006)
Bård Bakken (2006-2017)

Æresmedlemmer: